Ja fa uns dies del partit davant de l’Eintracht de Frankfurt i no podem seguir lamentant-nos del que va succeir. Van ser uns fets previsibles doncs anava succeint durant els darrers anys, la desafecció dels abonats amb l’experiència al camp, els preus desorbitats de les entrades per socis i no socis, i el comportament que tenia l’afició rival als seus desplaçaments. Celebrem que part de la junta directiva s’hagi fet responsable i esperem que es depurin responsabilitats, cosa ben normal i natural davant aquests fets i la sort que vam tenir de no haver de lamentar incidents a un punt de no retorn.

No podem restar impassibles i menys veient la intenció de certs sectors d’aprofitar l’avinentesa per promoure debats i propostes fora de lloc i allunyades de l’ideari cruyffista. Per això, aquests dies des de Cor Blaugrana hem estat escoltant socis, sòcies i aficionats, a l’estadi i a les xarxes socials, per conèixer la seva opinió i les seves propostes. Creiem que cal un procés col·lectiu per repensar l’experiència d’anar al Camp Nou en tota la seva extensió. I això també significa reconèixer diferents perfils de persones que hi van, que tenen motivacions i necessitats diferents. Avui dia s’afavoreix el visitant ocasional, hi ha entrades pel Camp Nou a la majoria d’hotels i agències de Barcelona, així com facilitat de compra. S’ha oblidat completament l’experiència dels abonats, dels socis i de les sòcies, que visiten l’estadi i ja no el senten com casa seva. 

Aquests dies des del partit amb l’Eintraicht vam estar parlant amb persones d’aquests diferents perfils i en podem identificar com a mínim, quatre (sense separar per gènere, segmentació que genera unes altres necessitats). Per cadascún d’ells posem un parell de propostes sintonitzades amb les seves necessitats. L’objectiu és generar accions que els movilitzen, els fidelitzen amb el Club i amb l’estadi.

Els diferents perfils de socis i aficionats del FCB

Algunes de les nostres propostes són implementar sistema paral·lel al seient lliure per lliurar abonaments només per accés de socis i sòcies, i un model de fidelització pels abonats que premiï la seva assistència, com una entrada assegurada a alguna final d’aquela temporada. Per socis que són assistents ocasionals, algunes propostes són la venda de packs d’entrades a preus atractius i considerant 1 partit d’alta concurrència, descomptes i beneficis a la botiga i e-commerce. 

El FC Barcelona fa pocs dies va obrir l’alta telemàtica per aficionats que vulguin fer-se socis i sòcies des de qualsevol lloc del món. És una acció que valorem molt, perquè és en l’esperit de recuperar el Club i fer-lo amb tots i totes qui vulgui participar-hi. En aquest sentit, l’experiència que tinguin els nous socis i sòcies amb l’estadi, també s’ha de modelar. Per aquests socis i sòcies, cal fer que el primer dia sigui especial. Una benvinguda perquè el dia sigui inoblidable. Ha d’anar més enllà de la compra d’entrades. Aqui tenim algunes propostes per aquest grup. Com aquestes propostes, en tenim moltes més. 

Un nou model de relacionament amb els socis i sòcies del FC Barcelona

Ara i sempre, el nostre únic objectiu és contribuir a la recuperació del nostre estimat club, en aquest cas, és recuperar la màgia de l’estadi, que sorgeix de la connexió amb el seu públic. Hem enviat l’escrit a la junta directiva amb aquestes propostes, i d’altres també, més explicades.

També estem recol·lectant algunes altres propostes, com aquesta, que ens han arribar via xarxes socials, per afegir-la al grup de propostes que explicarem a la junta directiva. Si en tens més, escriure’ns a accio@corblaugrana.cat